Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie

Lichidare societate cu profit

20 Iul 2025
Portalmonografiicontabile Portalmonografiicontabile

Intrebare:



SRL platitoare de impozit profit si tva la incasare, doreste lichidarea si radierea societatii cat mai curand posibil. La 30.06.2025 a depus la ANAF toate declaratiile aferente iar in iulie a achitat toate datoriile catre fisc. La momentul actual societatea nu are nici un fel datorii. Soldurile din balanta sunt: Solduri creditoare ct1012-200, ct106-40, ct1068- 454.81 si ct121-40.467,42 si solduri debitoare: ct411-995.36, ct5121-2959.18 si ct5311-37.207,69. Se preconizeaza a se incasa clientul in cursul lunii iulie 2025. Va rugam sa ne ajutati cu ordinea depunerii declaratiilor catre fisc. Trebuie depuse D700 pentru lichidare, D101, D300, D394 si D406. Societatea depune in mod normal trimestrial aceste declaratii. In cazul de fata, se pot depune in luna august? (D101, D300, D394, D406) Cand trebuie depusa D700 pentru lichidare? In iulie sau august? Dupa aceste declarati trebuie depus un bilant la ANAF, S1039 cu soldurile din balanta la 31.07.2025? Dupa depunerea declaratiilor mentionate si a bilantului la ANAF urmeaza inchiderea conturilor din balanta pentru intocmirea bilantului pe zero necesar la Registrul Comertului. Ne puteti ajuta cu o monografie in acest sens? (Presupunand ca va fi incasat clientul asa cum se preconizeaza). Concluzionand, va rugam sa ne ajutati punctual cu ordinea actiunilor ce trebuie sa le intreprindem (cronologie depunere declaratii si bilant catre fisc, cerere Registrul Comertului, bilant pentru Registrul Comertului etc.) Cu multumiri.


Raspuns:

Conform datelor prezentate:

Nr. crt
Cont Denumire cont Debit (lei) Credit (lei)
1 1012 Capital subscris varsat 200
2 1061 Rezerve 40
3 1068 Alte rezerve 454.81
4 121 Rezultatul exercitiului 40,467.42
5 411 Clienti 995.36
6 5121 Conturi la banci in lei 2,959.18
7 5311 Casa in lei 37,207.69
Total 41,162.23 41,162.23

Succesiunea de inregistrari poate fi urmatoarea:

-se incaseaza clientul : 5121 = 411 995.36

-se depune suma din casieria firmei in banca: 5121 = 581 581 = 5311

Nr. crt
Cont Denumire cont Debit (lei) Credit (lei)
1 1012 Capital subscris varsat 200
2 1061 Rezerve 40
3 1068 Alte rezerve 454.81
4 121 Rezultatul exercitiului 40,467.42
5 411 Clienti 0
6 5121 Conturi la banci in lei 41,162.23
7 5311 Casa in lei 0.00
Total 41,162.23 41,162.23

Dupa ce depuneti situatiile financiare interimare, asociatii pot decide cu privire la distribuirea de deividende:

463 = 456 40467.42
456 = 446 4047
456 = 5121 36420.42
121 = 1171 40467.42
1171 = 457 40467.42
457 = 463 40467.42

Practic asociatii decid distribuire de dividende interimare in baza situatiilor financiare depuse la 30.06.2025.

Pe perioada lichidarii societatea depune absolut toate declaratiile la ANAF (100,112,300,390,394,d406 etc.).

Nr. crt
Cont Denumire cont Debit (lei) Credit (lei)
1 1012 Capital subscris varsat 200
2 1061 Rezerve 40
3 1068 Alte rezerve 454.81
4 121 Rezultatul exercitiului 0.00
5 411 Clienti 0
6 5121 Conturi la banci in lei 694.81
7 5311 Casa in lei 0.00
Total 694.81 694.81

Urmeaza partajul capitalului social si plata impozitului pe castigul din lichidare 10%:

1068 = 456 454.81
1061 = 456 40
1012 = 456 200
456 = 446 50 10% impozit castig lichidare
456 = 5121 644.81
446 = 5121 50

Lichidarea firmei se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 237 alin (6)- (10) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale.Aceasta varianta de lichidare este un act voluntar si se poate derula in masura in care asociatii se pun de acord cu privire la modul de impartire a activelor.

Doar in masura in care asociatii nu au ajuns la un acord cu privire la modul de impartire al activelor se apeleeaza la lichidarea cu numirea unui lichidator.

Procedura de lichidare voluntara a patrimoniului se va realiza prin intreprinderea urmatoarelor activitati:
- inventarierea patrimoniului;
- intocmirea bilantului de inceput al lichidarii;
- plata obligatiilor fata de terti, inclusiv fata de bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale;
- intocmirea si depunerea declaratiilor nedepuse la termenele legale;
- incasarea eventualelor creante neprescrise;
- evaluarea si valorificarea activelor;
- pastrarea registrelor contabile si a actelor de proprietate a bunurilor aflate in patrimoniu;
- infiintarea unui registru pentru operatiunile contabile care se efectueaza;
- repartizarea bunurilor, respectiv a sumelor obtinute din valorificarea patrimoniului catre actionari;
- incheierea unui protocol de predare-primire a activelor catre asociati, autentificat la un birou notarial;
- plata impozitului rezultat din lichidare;
- obtinerea certificatului de atestare fiscala emis de organul fiscal teritorial din care sa rezulte ca societatea nu inregistreaza debite restantei;
- intocmirea raportului de lichidare;
- intocmirea raportului de repartizare catre asociati a activului ramas in urma lichidarii societatii.

Lichidarea firmei se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 237 alin (6)- (10) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale.
Dupa ce sunt valorificate creantele, platite datoriile, firma nu mai detine active etc. se stabileste un profit in balanta, disponibil in casa/banca si, la final se calculeaza suma ce revine asociatului din tot acest proces.Castigul din lichidare se impoziteaza cu 10%.

Toate cele descrise anterior sunt consemnate intr-un raport de lichidare.

Ulterior primei etape la ONRC, se initiaza etapa 2, la minim 45 de zile de la termenul initial: 27.01.2022.

Care sunt etapele:

Etapa de dizolvare si lichidare, in care societatile comerciale isi inceteaza practic activitatea, iar asociatii decid cu privire la modul de impartire a activului proportional cu cota de capital social detinuta de fiecare. Astfel, dizolvarea si lichidarea au loc simultan, deoarece asociatii s-au inteles asupra modului de impartire a bunurilor ramase in urma lichidarii firmei, fara a fi necesara interventia unui lichidator. Se platesc toate datoriile catre toti creditorii, inclusiv catre ANAF. In aceasta etapa are loc depunerea si publicarea hotararii AGA in Monitorul Oficial al Romaniei cu privire la lichidare.

Etapa de radiere, initiata la minim 30 de zile de la finalizarea primei etape la ONRC, va avea ca efect radierea societatii din evidentele Registrului Comertului. In perioada celor 30 de zile orice creditor, inclusiv ANAF isi poate exercita dreptul de opozitie cu privire la dizolvarea societatii.

E util sa obtineti in prealabil un certificat de atestare fiscala deoarece daca ANAF face opozitie, identificand datorii, societatea va fi chemata in instanta pentru remedierea situatiei, prelungindu-se foarte mult intregul proces pret de cateva luni.

Depuneti declaratii in regim normal la ANAF pana obtineti certificatul de radiere (100, situatii financiare).

Depuneti S1039 in prima etapa (avand un bilant excel atasat semnat cu soldurile de pornire din balanta de verificare, de ex la 30.06.2025).

Ulterior, depuneti S1039 si in etapa 2, avand atasat bilant in excel cu solduri zero pe coloana 2.S1039 recipisa veti atasa la dosarul de depus la ONRC in etapa 2.

S1039 - Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare impreuna cu recipisa de depunere la ANAF, se vor include in documentatia ce se va depune la ONRC in etapa radierii.

Lista documentelor necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind radierea urmare dizolvarii si lichidarii simultane a SNC, SCS, SRL si GIE (art. 235 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) poate fi consultata aici:

https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-si-lichidarea-simultana-a-snc-scs-srl-si-gie

Documentele necesare la ONRC sunt in principiu:

Etapa 1 AGA dizolvare lichidare simultana cerere mentiune delegatie

Etapa 2 de radiere (voluntara)
Cerere de radiere
Certificatul de inregistrare si anexele
Situatia financiara de lichidare S1039
Hotararea de repartizare a activelor
(Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale)
Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
Dovada achitarii taxelor.

Toate operatiunile contabile de lichidare (vanzarea stocurilor, casarea stocurilor,plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat, etc) si de partaj vor fi cuprinse in Raportul de lichidare.Daca la momentul lichidarii societatea inregistreaza profit il va declara si plati catre stat in mod obisnuit.

Care sunt etapele lichidarii voluntare, fara numirea unui lichidator :

1.Etapa de dizolvare si lichidare, in care societatile comerciale isi inceteaza practic activitatea, iar asociatii decid cu privire la modul de impartire a activului proportional cu cota de capital social detinuta de fiecare. Astfel, dizolvarea si lichidarea au loc simultan, deoarece asociatii s-au inteles asupra modului de impartire a bunurilor ramase in urma lichidarii firmei, fara a fi necesara interventia unui lichidator. Se platesc toate datoriile catre toti creditorii, inclusiv catre ANAF. In aceasta etapa are loc depunerea si publicarea hotararii AGA in Monitorul Oficial al Romaniei cu privire la lichidare.

2.Etapa de radiere, initiata la minim 30 de zile de la finalizarea primei etape la ONRC, va avea ca efect radierea societatii din evidentele Registrului Comertului. In perioada celor 30 de zile orice creditor, inclusiv ANAF isi poate exercita dreptul de opozitie cu privire la dizolvarea societatii.

E util sa obtineti in prealabil un certificat de atestare fiscala deoarece daca ANAF face opozitie, identificand datorii, societatea va fi chemata in instanta pentru remedierea situatiei, prelungindu-se foarte mult intregul proces pret de cateva luni.

Depuneti declaratii in regim normal la ANAF pana obtineti certificatul de radiere (100, situatii financiare ).

Depuneti S1039 in prima etapa (avand un bilant excel atasat semnat cu soldurile de pornire din balanta de verificare, de ex la 30.06.2025).

Ulterior, depuneti S1039 si in etapa 2, avand atasat bilant in excel cu solduri zero pe coloana 2.S1039 recipisa veti atasa la dosarul de depus la ONRC in etapa 2.

S1039 - Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare impreuna cu recipisa de depunere la ANAF, se vor include in documentatia ce se va depune la ONRC in etapa radierii.

Lista documentelor necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind radierea urmare dizolvarii si lichidarii simultane a SNC, SCS, SRL si GIE (art. 235 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) poate fi consultata aici:

https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-si-lichidarea-simultana-a-snc-scs-srl-si-gie

Documentele necesare la ONRC sunt in principiu:

Etapa 1 AGA dizolvare lichidare simultana cerere mentiune delegatie

Etapa 2 de radiere (voluntara)
Cerere de radiere
Certificatul de inregistrare si anexele
Situatia financiara de lichidare S1039
Hotararea de repartizare a activelor
(Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale)
Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
Dovada achitarii taxelor.

Toate operatiunile contabile de lichidare (vanzarea stocurilor, casarea stocurilor,plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat etc.) si de partaj vor fi cuprinse in Raportul de lichidare. Daca la momentul lichidarii societatea inregistreaza profit il va declara si plati catre stat in mod obisnuit.

In timpul lichidarii se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
  • 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
  • Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
1 + 5 =

Monografii similare

03Iul2025

Etape lichidare firma

Doresc sa lichidez firma, vreau sa consult o monografie contabila si etapele de lichidare volutara.
29Mai2025

Lichidarea societatilor comerciale: etape, regimuri contabil si fiscal

As dori sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru lichidarea unei societati, cu inregistrarile contabile, calcul fiscal si alte aspecte procedurale fiscal-juridice, in conditiile expuse mai jos: Nr. Cont Debit Credit 101200 0 1.000 117100 62.327,69 0 121000 6.449,10 0 231000 370.081,60 0 442401 2.930,23 0 442600 794,38 0 455101 0 587.055,66 455801 0 21.575,87 512100 ...
19Mai2025

Bonificatie impozit pe profit

In cazul in care societatea noastra indeplineste conditiile de acordare a unei bonificatii la plata impozitului pe profit aferent anului 2024, care este monografia contabila aferenta acestei bonificatii? Aceasta monografie de bonificatie trebuie prinsa in D101? Si daca da, la ce rand trebuie prinsa?
16Mai2025

Plata avans teren microintreprindere. Lichidare societate

O microintreprindere are achitat un avans pentru un teren, tranzactie care nu s-a materializat pana in prezent din anul 2018... acum doreste lichidarea societatii, dar a ramas in contul de imobilizari suma achitata cu titlu de avans. Care va fi tratamentul fiscal si contabil la lichidare a acestui sold?
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter-ul PortalContabilitate.ro

Primesti direct in casuta ta de email rezolvarea practica a celor mai controversate probleme de legislatie. Aboneaza-te si primesti GRATUIT Raportul Special "Procedura de corectare a erorilor contabile".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
  • "Apreciem promptitudinea
    dumneavoastra. Va multumim!"
    Dl. Lucian Vutescu,
    expert contabil
  • "Un raspuns clar si edificator.
    Multumim foarte mult!"
    Dna. Claudia Angheli,
    director financiar
  • "Multumesc! M-a ajutat enorm
    raspunsul dvs!"
    Dna. Georgeta Petre,
    economist
  • "Foarte frumos articolul.
    Bine punctat si la obiect."
    Dna. Madalina Florea,
    expert contabil
  • "Raspunsul foarte bine argumentat. Multumiri!" Dna. Eleonora Popa,
    expert contabil
© 2009 - 2025 monografii.ro - un produs marca Rentrop & Straton. Toate drepturile rezervate. Extragerea, reutilizarea, reproducerea, distribuirea, transformarea si orice alta utilizare neautorizata sunt strict interzise.